Kampioenaspiraties SV Nieuwerkerk 1 in de kast

SV Nieuwerkerk aan den IJssel 1 â€“  RSR Ivoren Toren 3    3.5-4.5

Het 1e team van schaakvereniging nieuwerkerk a/d IJssel had nog 1 kans om mee te strijden om het kampioenschap van de 1e klasse a van de RSB. Na de 6-2 nederlaag tegen medekoploper Chess moest er gewonnen worden van Ivoren Toren, eveneens nog ongeslagen in deze klasse. Er werd met het complete team aangetreden.

Het zag er aanvankelijk nog goed uit.

Leen Klein en Arjen Huizer aan de borden 7 en 8 maakten vrij snel remise.

Gerard aan bord 1 had het zwaar. Verder stonden we op de andere borden zeker niet minder.

Lennert aan bord 6 had zijn dag niet en verloor. Cees aan bord 2 toonde zijn goede vorm en won wederom en is aan een heel sterk seizoen bezig.

Tussenstand 2-2.

Hans Ranft stond een vol stuk voor en positioneel straal gewonnen. Maar wat een nachtmerrie. In plaats van rustig uitmaken wilde Hans het te mooi doen en zag een simpele mat in 1 over het hoofd. Wat een domper. Hans had het er erg moeilijk mee. Zijn team uiteraard ook.

Johan de Koning streed voor wat hij waard was maar meer dan een remise zat er niet in.

Tussenstand 3.5-2.5

Gerard liep zich vast en verloor zijn derde wedstrijd deze maand na 28 overwinningen op rij. Edo speelde een goede partij aan bord 3 won uiteindelijk maar kon niet verhelpen dat er uiteindelijk met  3.5-4.5 werd verloren en dat de promotie voorlopig in de koelkast gezet kan worden.

Jammer, dan maar de beker pakken dit jaar.