Nieuwerkerkse jeugd begint goed aan de groene hart jeugdcup.

Afgelopen vrijdag gingen twee jeugdteams naar spijkenisse om daar de eerste ronde van de groene hart jeugdcup te spelen. Het eerste team van nieuwerkerk, bestaand uit Philippe, Quinten, Thomas en Joris, ging direct goed uit de startblokken wisten de eerste ronde overtuigend te winnen met 4-0. Na deze uitmuntende eerste ronde gingen ze gewoon door met winnen, want ook de tweede ronde werd overtuigend gewonnen met 3-1. Hiermee hoefde ze de laatste ronde niet eens meer te winnen om te promoveren. Maar het spelniveau van deze vier was zo goed dat ze ook de laatste ronde netjes wonnen met 3-1 en daarmee dik eerste werden in poule 3B.

Het tweede team van Nieuwerkerk, bestaande uit Stefan, Dirk, Jean en Jos, had het iets lastiger. De eerste ronde werd met 2-2 gelijkgespeeld. Een goed resultaat, maar na eerst op 2-0 voor te komen was het toch jammer om te zien dat het toch nog gelijkspel werd. De tweede ronde werd helaas verloren met 1-3. Jos was de speler die in deze ronde nog een puntje voor nieuwerkerk wist te redden. De laatste ronde werd weer 2-2 in een gelijk opgaande strijd. En misschien zit de volgende keer meer in.