Glansrijke overwinning Nieuwerkerk 3

Op dinsdagavond traden de heren en dame van Sliedrecht 3 aan tegen Nieuwerkerk 3. Tot ieders verbazing was na zes minuten de eerste partij al voorbij: na enkele zetten gaf de tegenstander van Wouter Razenberg zijn dame weg en gaf op. Anderhalf uur later ging een net iets te overmoedig spelende Jelle Versluis mat achter de paaltjes. Joost Molenaar kon zijn tegenstander onder schot houden met eeuwig schaak waardoor het remise werd, tussenstand 1.5-1.5.

Op het achtste bord zette Cees Verschoor de pion die hij in het begin van de partij won om in winst door ermee op te rukken. Jeroen Engelberts kwam slecht uit de opening dat hem (gelukkig maar) één pion kostte. Lang leek het erop dat het remise kon blijven. Toch kon Jeroen de partij naar zich toe trekken dankzij een Röntgenschaakje. Ondanks dat Tjerk Tinga de hele partij een pion voorstond kon hij er niet doorkomen en bood zijn tegenstander remise aan die grif accepteerde. Het grootste gedeelte van zijn partij stond Ben Balm met twee pionnen tegen een licht stuk een beetje achter. Desalniettemin kon hij in het eindspel, onder tijdsdruk, zijn tegenstander mat zetten. Tot slot won de eerste bordspeler, Menno Lieven, met nog enkele seconden op de klok zijn partij en kon een glansrijke 6-2 overwinning in de boeken geschreven worden.

Met deze tweede overwinning op rij neemt het derde team van Nieuwerkerk de leiding in klasse 3A van de RSB-competitie 2010/2011.