[Update] Nieuwerkerk 1 gedeeld eerste

Afgelopen maandag speelde het eerste team van Nieuwerkerk in Rotterdam tegen Erasmus 2. Edo verloor vrij snel, gevolgd door Johan. Cees en Rob trokken de score weer gelijk door te winnen. Jeroen en Richard speelden remise. Leon zette het team met zijn overwinning op 4 punten, waarna het verschil tussen gelijkspel en winst werd beslist in de partij van Leen. Hij sleepte met een kwaliteitsvoordeel in de tijdnoodfase de winst binnen. Het resultaat was een vrij regelmatige 5-3 overwinning.

Opmerkelijker is wat er op dezelfde avond met de twee koplopers gebeurde. Zowel CHESS 1 als 3 Torens 1 stonden voor maandagavond een matchpunt voor op Nieuwerkerk. Maar ze speelden beide gelijk!

Het resultaat is dat Nieuwerkerk 1 nu de koppositie bezet samen met de genoemde teams. Het verdere verloop van de competitie wordt daarmee ongemeen spannend.

[Update] Een kleine toevoeging (door Rob) waarbij ik toch het einde van mn partij wil laten zien. Zoals zeker Johan weet gebruik ik de volledige tijd die door de RSB aan ons wordt gegeven, dus ook tijdens deze partij heb ik het einde niet meer hoeven te noteren (minder dan 5min over). Het moment dat de partij wordt opgepikt geeft mijn klok aan dat er nog ongeveer 6 minuten over zijn, snel rekenen is het devies. De matdreigingen verplichten mij toch om nog even iets verder te kijken.