PK RSB: Nieuwerkerkers beginnen slecht

Woensdag begonnen de persoonlijke kampioenschappen RSB in Krimpen ad Ijssel.  Zoals bekend wordt in de eerste ronde van het zwitserse systeem altijd de beste helft van de schakers tegen de slechtste helft aangezet. Drie SVN spelers begonnen in groep B als favoriet aan hun partij.  Wim M. en Leo wisten hun favorietenrol waar te maken. Han verloor helaas.  Ben en oud nieuwerkerker Bas Koote begonnen als underdog en wisten deze pikorde niet te doorbreken. Hetzelfde kan gezegd worden van de nieuwerkerkers Hans, Tjerk en Wilfried die in groep A mochten aantreden. Alle drie een pittige tegenstander en uiteindelijk in het stof gebeten. Meer informatie is te vinden op de RSB website.

Hopelijk breekt vanavond in de tweede ronde het zonnetje door.   Ik ben erg benieuwd naar de partij tussen Leo en Wiggert Pols een krimpens talent wie weliswaar momenteel een rating van 1090 noteert, maar in de eerste rond alvast van een speler met een rating van 1550 gewonnen heeft, dus wie weet hoe sterk hij al speelt…