Toernooi in Maassluis

Op zaterdag 14 oktober 2006 deed ik mee aan het open schaakkampioenschap van Maassluis.

30 deelnemers werden verdeeld over 4 groepen.

De hoofdgroep bestond uit 8 personen.

Er werden dus 7 ronden gespeeld van 20 min pp pp.

Voor de pauze had ik een score van 3 uit 3 gevolgd na de pauze met een remise en 2 overwinningen met 5.5 uit 6 zou ik aan een remise in de laatste ronde tegen de op dat moment onderaan staande tegenstander genoeg hebben.

Kwam al snel een gezonde pion voor. Werd toch beetje gemakzuchtig en zag penning over het hoofd. Moest paard geven voor nog een pion. Vrij sterk pionnenspel dacht ik makkelijk te kunnen redden. In ieder potje zat mijn tegenstander te klooien behalve deze pot tegen mij en ja hoor hij maakte het vakkundig af. Balen, dag 1e plaats en toernooiwinst dacht ik. Mijn grootste concurrent presteerde het door zijn vlag heen te gaan en uiteindelijk met 5.5 uit 7 toch winnaar.

Hoewel het toernooi niet echt supersterk bezet was ging ik toch met de wisselbeker van circa 10 kilo aan de haal.

Op deze beker zag ik ook de naam van Hans Ranft staan. Hij had de beker in 1998 gewonnen.Bij navraag bij Hans had hij toen de finale van de toen zeer jonge Desiree Hamerlink gewonnen.

Het was een heel erg leuk toernooi met eindelijk een Nieuwerkerker op de wisselcup. Ik moet hem volgend jaar verdedigen heb ik beloofd. Hopelijk gaan er wat meer mee uit Nieuwerkerk.( Voor wat meer tegenstand).

Groetjes Edo Pouwelse