SVN 2 remiseert. Degradatie tekent zich af.

Donderdagavond 6 Februari toog het tweede team naar Schiedam – Tuindorp voor een treffen tegen Fianchetto 2.

Bij binnenkomst gaven de huisregels aan de muur een beeld van de gemiddelde Tuindorper: Er mocht geen drugs verhandeld worden, vuurwapens en messen waren verboden en de bezoeker werd ook medegedeeld dat meningsverschillen zonder geweld moesten worden opgelost. Met knikkende knieen namen we plaats achter het bord.

Rond half tien was de eerste uitslag er. Jelle won een Dame tegen een Toren (voordelige ruil noemen ze dat in stap 1) en daarmee dus ook de partij. Rond diezelfde tijd gaf Sjaak aan een pion achter te staan en weinig fiducie in de stelling te hebben. Een uurtje later materialiseerde zich dit ook in verlies. Het ontbreken van speelritme begint zijn tol te eisen bij de teamleider.

Wilfried speelde hollands en kwam in een eindspel met pion minder terecht. Hij wist de koning naar het midden van het bord te krijgen en de pion in toom te houden. De tegenstander geloofde het wel. Remise.

Rond dezelfde tijd claimde Jasper remise op basis van zetherhaling. Zijn tegenstander geloofde het niet, dus werd op een ander bord de stelling nagespeeld. Ik weet niet of deze claim gehonoreerd werd maar de partij eindigde wel in remise.

Leo had veel tijd nodig in de opening, maar wist de problemen niet te bezweren. Verlies.

Patrick was een ware belegering op f2 begonnen. (volgens mij 4 keer aangevallen) Zijn tegenstander wist het echter te verdedigen. Remise was het gevolg. Jos was in de aanval. Het zag er gevaarlijk uit, maar het sloeg toch niet door. Remise. Joost tenslotte was al vroeg met zijn Dame op avontuur, ik heb de laatste ontwikkelingen niet gezien, maar Joost wist wel te zegevieren.

Eindstand dus 4-4. Dank aan de invallers die 1,5 uit 3 hebben bijgedragen.

Aangezien er dit jaar versterkte degradatie zal zijn en er drie teams uit moeten, lijken de kansen op behoud minimaal. 4 maart zal Dordrecht 3 bij ons op bezoek komen in Nieuwerkerk en gaan we er weer voor.