Leon Willemen 2e finalist bekercompetitie

Op dinsdag 5 april 2016 werd de 2e halve finale gespeeld voor de beker van de nieuwerkerkse schaakvereniging.

Deze ging tussen Leon Willemen en Richard Zijleman. Het werd een zeer spannende gelijkopgaande partij die uiteindelijk in remise eindigde. Omdat er toch een winnaar moest zijn werden er 2 snelschaakpartijen(5min per speler) gespeeld en is er dan nog geen winnaar dan gaan ze door met snelschaakpartijensteeds wisselende kleuren tot er uiteindelijk een winnaar is.

Na de reguliere partij eindigde de 2 snelschaakpartijen in 1-1 en moest er nog een derde partij aan te pas komen. Richard verbruikte daarin veel tijd. Leon was in deze 3e partij toch wel een stuk beter en net voordat Richard zijn vlag zou gaan vallen gaf hij op in een toen toch al uitzichtloze partij.

Zo wordt de uiteindelijke finale gespeeld tussen Leon Willemen en Edo Pouwelse.

In de interne competitie werden nog 5 andere partijen gespeeld. Niet zoveel omdat 2e team bestaande uit 8 spelers ook voor de externe competitie een wedstrijd had tegen de kampioen uit die klasse Erasmus 2. Deze wedstrijd werd uiteindelijk met 5.5-2.5 verloren door het nieuwerkerkse 8 tal.

In de interne speelde Johan de Koning tegen Rob Hoogland. Het werd een spannende pot. Johan won een pion maar dat was toch te weinig en Johan bood remise aan die door Rob werd aangenomen.

Edo Pouwelse speelde tegen Wim Mulder. Edo had een iets aanvallender stelling. Wim dacht echter een pion en een kwaliteit te kunnen offeren tegen een betere stelling. Edo pareerde dit goed en uiteindelijk moest Wim Mulder opgeven.

Hans Dijkers speelde tegen Joost Molenaar. Joost komt er de laatste weken steeds beter in en ook nu speelde hij sterk en moest Hans Dijkers het onderspit delven.

Theo de Graaf en Henk Nentjes speelden een heel voorzichtig opgebouwde partij waarbij niemand in de problemen kwam en deze partijen eindigde zo in remise.

De laatste partij van de avond ging tussen Bas Koote en Jurian Wildemans. Voor deze partij gold eigenlijk hetzelfde als bij de partij tussen Theo de Graaf en Henk Nentjes. Ook hier kreeg geen van beide spelers echt grip op de wedstrijd en werd hier ook remise overeengekomen.