Bas Koote houdt Jelle Versluis op remise

Op dinsdag 10 mei 2016 werd bij de nieuwerkerkse schaakvereniging de 29 ronde afgewerkt.

Jeroen Eijgelaar speelde tegen Joost Molenaar. Jeroen komt tegen het eind van het seizoen weer beter in vorm. Hij was nu duidelijk te sterk tegen Joost Molenaar en won verdiend.

Edo Pouwelse speelde tegen Han Everaars. Han altijd een taaie tegenstander werd door Edo in het nauw gedreven. Han offerde een stuk tegen 1 pion en dacht hierdoor uit de problemen te zijn maar dit was niet zo en al snel moest Han opgeven.

Hans Ranft en Rob Hoogland maakten er een spannende pot van. De partij bleef lange tijd in evenwicht totdat Rob een mooie combinatie had waardoor Hans zijn dame vast kwam te staan. Keurige overwinning van Rob.

Harry Stroosma en Jasper Valstar speelden een leuke partij. Beide spelers spelen ook bij Capele a/d IJssel en kennen elkaar door en door.  Geen van beide spelers kon echt voordeel halen en zo eindigde deze partij in remise.

Robert Valk speelde heel goed tegen Henk Nentjes. Robert nog niet zo lang spelend bij Nieuwerkerk gaat het steeds beter doen en ook deze partij was goed van hem en hij won netjes.

Hans Dijkers speelde tegen Wim van der Wel. Wim kreeg al snel de overhand, won 1 pion zette Hans zo onder druk dat deze uiteindelijk niets anders kon doen dan opgeven.

Wim Mulder speelde tegen Wouter Razenberg. Wim speelde niet goed en Wouter kwam gewonnen te staan, maar dan moet je geen hele toren weggeven. Dit deed Wouter wel en Wim was de zeer gelukkige winnaar.

Jelle Versluis speelde tegen Bas Koote. Normaal gesproken moet Jelle deze partij kunnen winnen maar Bas speelde het zeer netjes. Het zag er toch even naar uit dat Jelle ging winnen maar Bas liet zich net intimideren en haalde een keurige remise uit het vuur.

De laatste partij van de avond ging tussen Karel Heine en Cees Verschoor. Zij speelden beide heel voorzichtig wat uiteindelijk resulteerde in een terechte puntendeling.