Dik van der Pluijm wint Schaaktoernooi Nieuwerkerk a/d IJssel

Op zaterdag 4 juni 2016 werd het jaarlijkse schaak rapidtoernooi gespeeld bij de schaakvereniging Nieuwerkerk a/d IJssel. Ondanks het warme zonnige weer kwamen er toch weer 54 schakers opdraven die 7 ronden gingen spelen waarbij iedere schaker 20 minuten pp ter beschikking heeft. Het Nieuwerkerkse toernooi staat altijd bekend als gezelligheidstoernooi waar de Olympische gedachte meedoen is belangrijker dan winnen altijd de boventoon voert. De 54 spelers werden verdeeld in 2 groepen, de bovenste helft in de A groep en de onderste helft in de B groep. Voor iedereen was er een heel mooie gelijkwaardige prijs beschikbaar. Dit voornamelijk doordat het bedrijf Vergeer kaas uit Reeuwijk ongeveer 20 kilo kaas verdeeld in allerlei vormen beschikbaar had gesteld. Het toernooi verliep in een heel erg goede sfeer. Door de beheerder van het Hervormd Kerkelijk centrum werden de schakers een paar maal verwend met diverse gefrituurde lekkernijen.

Even na 4 uur was de eindstand bekend. In de A groep werd kampioen Dik van der Pluijm, gevolgd door nummer 2 Philip Westerduin en nummer 3 Murdoch MacLean. In de B groep werd kampioen, Jan Weitering , gevolgd door nummer 2 Yuen , en nummer 3 Nico Dannis, Zoals ieder jaar werd na de prijsuitreiking nog even gezellig onder het genot van een drankje nagepraat en kon wederom teruggekeken worden op een zeer geslaagd toernooi.

Groep A

# Naam Score WP