Weinig succes in de Rotterdamse schaakbond

Op  dinsdag 11 april was het aantal partijen voor de interne competitie beperkt, omdat er twee viertallen van SV Nieuwerkerk voor de Rotterdamse schaakbond moesten aantreden: het eerste viertal thuis tegen Krimpen en het tweede kwartet uit tegen 3-Torens in Berkel en Rodenrijs.

Voor de interne competitie vielen er in tegenstelling tot vorige week geen remises. De overwinningen werden in alle partijen aangetekend door de sterkste speler. Er vielen dus geen verrassingen te noteren en Rob Hoogland blijft leider in de interne competitie.

De Nieuwerkerkse schakers van het eerste viertal troffen het niet met tegenstander Krimpen. Zij hadden een sterke afvaardiging op de been gebracht. En hoe hard de Nieuwerkerkse schakers ook vochten, het leverden louter nederlagen op. Eindstand dus 0-4.

Het tweede viertal had meer succes aan de overkant van de Rotte. Hier wist Henk Stam, op het eerste bord, de koning van zijn opponent in een hoek te drijven en zo mat te geven en Cees Verschoor, op bord drie, de dame van de tegenpartij te veroveren waarna de tegenstrever opgaf. Helaas verloren de andere twee borden waardoor de eindstand op 2-2 werd bepaald. Overigens geen gekke prestatie tegen deze sterker geachte tegenstander.