Sliedrecht 2 – Nieuwerkerk a/d IJssel 1

Op donderdag 9 maart 2006 gingen we met het 1e team naar de verre uitwedstrijd in Sliedrecht.

Onze 1e bordspeler Gerard Nieuwenkamp was helaas verhinderd. Er was nog getracht om hem vooruit te laten spelen. De tegenstander ging hier helaas niet mee akkoord. Voor onze tegenstander stond nog heel veel op het spel. Zij moesten de laatste 2 wedstrijden winnen om niet te degraderen.

Voor ons stond er niets meer op het spel. Toch wilden wij perse niet verliezen.

Richard Zijleman was bereid gevonden plaats te nemen aan bord 1.

Hij speelde goed, kwam 2 pionnen voor. Had er vermoedelijk 1 terug moeten geven om een aanval van zijn tegenstander te kunnen pareren. Deze was nu niet meer te houden en Richard verloor.

Johan de Koning speelde aan bord 4 met de zwarte stukken. Hij speelde 1 van zijn meest ongelukkige partij van het jaar en verloor terecht.

Leen Klein speelde aan bord 8 en zijn tegenstander had een vreemde opening. Leen dacht goede kans te hebben verslikte zich echter in zijn tegenstander en zo stonden wij met 3-0 achter rond half 11.

Edo speelde aan bord 3 een degelijke partij. Zette zijn tegenstander steeds meer onder druk en maakte het vervolgens goed af.

3-1

Arjen Huijzer speelde heel sterk aan bord 7. Heel degelijk. Zijn tegenstander had niets in te brengen en ook Arjen won.

3-2

Wij kregen weer wat hoop. Cees Klein stond toen remiseachtig en na een spannend eindspel werd dit dan ook remise.

Hans Ranft speelde aan  bord 5 en iedereen dacht al aan een remise toen Hans toch weer toverde en alsnog het volle punt binnenhaalde.

Lennert Slobbe echter dacht met een stuk voor en een veel betere stelling het punt en daarmee de totaal overwinning alsnog naar Nieuwerkerk te halen. Helaas zijn tegenstander dacht lang na. Iedereen dacht dat hij ging opgeven. Hij offerde nog een toren en kon het met zijn andere toren mede door een wat mindere zet van Lennert alsnog remise houden.

Jammer. Zo werd de einduitslag 4 – 4 en wij hadden daar vrede mee.

De tegenstander niet echt want hierdoor waren ze zo goed als zeker gedegradeerd.