Nieuwerkerk aan den IJssel 1 – Het Houten Paard 1

Op dinsdag 28 maart 2006 speelde het 1e team zijn laatste wedstrijd tegen Het Houten Paard.Er stond niets meer op het spel.Nieuwerkerk stond vast  op de 3e plaats en Het Houten Paard was gedegradeerd.

Gerard Nieuwenkamp aan bord 1 had het moeilijk. Hij kwam slecht uit de opening.

Hij moest alles bijzetten om een remise binnen te halen. Dit lukte hem uiteindelijk net. Gerard had niet zijn beste schaakjaar extern. Hij eindigde in totaal over dit seizoen met een score van 3.5 uit 6.Intern blijft hij echter nog steeds onverslaanbaar.

Aan bord 2 zat Cees Klein. Hij speelde weer eens een zeer sterke partij. Zette zijn tegenstander onder druk en zette uiteindelijk de partij naar zijn hand en won. Cees eindigde met een keurige 5 uit 7 en is eveneens hard op weg naar de 2000 rating.

Edo Pouwelse speelde aan bord 3. In het begin had hij het zwaar met de zwarte stukken.Langzaam maar zeker kwam hij in zijn spel en in het eindspel, zijn sterke kant, trok ook hij de partij naar zich toe. Totaal score 6.5 uit 7. Heel netjes. Ook hij heeft als doel de 2000.

Aan bord 4 speelde Johan de Koning. Hij kwam sterk uit de opening. Kwam heel goed te staan. Kwalitatief gewonnen. Hij deed echter een wat mindere combinatie waardoor zijn tegenstander terug kon komen in de wedstrijd. Een remise was het eindresultaat. Johan haalde 2 uit 6 en dat is beneden zijn niveau.

Aan bord 5 speelde Hans Ranft. Hans speelde heel degelijk. Zette zijn tegenstander onder druk en ronde het mooi af. Hans is weer helemaal terug na een afwezigheid van een jaar. Hans speelt intern weer heel sterk en extern eveneens met een keurige score van 5 uit 7.

Aan bord 6 zat onze invaller voor de verhinderde Lennert Slobbe(Lennert had een score van 3 uit 5 afgelopen jaar) Leo v/d Haven. Leo speelde een gelijkopgaande partij met kleine kansen over en weer maar meer dan een keurige remise zat er niet in. Het was voor Leo zijn 1e invalbeurt in het 1e.

Aan bord 7 speelde Arjen Huijzer. Nadat hij in de interne competitie een wat mindere periode had gehad won hij zijn laatste rsb wedstrijd en haalde hierdoor een eindscore van 4 uit 7 en heeft zich hierdoor verzekerd van een plaats in het 1e van volgend jaar. Keurig Arjen.

Aan bord 8 speelde leen Klein. Voor Leen was het ook zijn 1e jaar in het eerste. De 1e 2 wedstrijden miste hij door dominoday. De laatset 5 speelde hij mee en hoe. De laatste partij dinsdag thuis won hij en eindigde het jaar het een hele mooie 50% score van 2.5 uit 5. Prima Leen.

De eindstand Nieuwerkerk – Het Houten Paard werd hierbij 6.5-1.5 in het voordeel van Nieuwerkerk