Montessori en Elimschool aan elkaar gewaagd op schaakbord

De leerlingen van de Montessorischool en de Elimschool waren aan elkaar gewaagd tijdens het schoolschaaktoernooi dat woensdag 1 juli werd gehouden in het gebouw van de Elimschool. Uiteindelijk won de ‘thuisploeg’ nipt.

Vooral naar het einde van het toernooi toe werd het spannend, omdat de Elimschool en de Montessorischool na iedere ronde om de beurt op kop lagen. Uiteindelijk haalden beide teams evenveel matchpunten en moest er gekeken worden naar de bordpunten. Met een klein, maar niet verwaarloosbaar verschil ging de trofee naar de Elimschool, waarvan het team bestond uit Joris en Dirk van Winden, Andrea van der Velden en Radwane Madmar.

Dit team krijgt later dit jaar de mogelijkheid om uit te komen voor Nieuwerkerk in een toernooi van de Rotterdamse Regio (R.S.B.). Volgend jaar zal het toernooi eerder in het jaar worden georganiseerd. Uitnodigingen met plaats en tijd zullen aan de scholen gestuurd worden.

Bij deze wil de schaakvereniging Nieuwerkerk ook de Elimschool bedanken voor het beschikbaar stellen voor de ruimte om het toernooi te organiseren.

De einstand na drie enkele rondes:

Ronde 1 Ronde 2 Ronde 3 TOTAAL
  MP BP MP BP MP BP MP BP