Nieuwerkerk 3 thuis nipt langs Krimpen 5

Voor onze één na laatste wedstrijd mochten het derde team van Nieuwerkerk aantreden tegen het Krimpen 5. Om 8u werden de klokken gestart en kon de confrontatie beginnen. De opening was voor de bezoekers. Zowel Jeroen op het 4de als Jelle op het 5de kwamen slecht uit de startblokken.

Jeroen kon direct een stuk inleveren en Jelle verloor een pion, maar binnen anderhalf uur wist Jelle toch nog een remise uit het vuur te slepen. Zijn tegenstander verslikte zich in de snelheid van het spel en ruilde zijn goede loper af tegen Jelle’s paard, waardoor beide een loper op de andere kleur hadden.

½ – ½

Voor Jeroen liep het helaas niet goed af. Zijn tegenstander bleef na het stukwinst geconcentreerd spelen en nadat er ook nog wat vrijpionnen voor zwart ontstonden kon Jeroen de handdoek in de ring gooien.

½ – 1½

Invaller Hugo, spelend op het 8ste bord, speelde een uitstekende partij. Hij koos ervoor om zijn dame af te ruilen tegen twee stukken, waarna hij volgens een aantal schakers veel winstkansen creeërde. Helaas kwam Hugo in tijdnood, waardoor zijn tegenstander toch nog met het punt wegliep.

½ – 2½

Na een zeer sterke opening, waar Wouter, spelend op het 6de bord, zelfs de kans had om een stuk te winnen, moest hij de partij toch afsluiten met een remise. Ook hier was een uiteindelijke situatie ontstaan met ongelijke lopers, waardoor er niets meer te halen viel.

1-3

Joost spelend op het 2de bord wist het eerste volle punt voor Nieuwerkerk binnen te slepen. Joost wist op het end overtuigend te winnen en had op het laatste moment een stuk voorsprong.

2-3

Ben, spelend op het 7de bord, bracht de stand vervolgens weer gelijk. Ben maakte vanuit een middenspel waar niet zeker was wie beter stond het op een keurige wijze af.

3-3

Wilfried spelend op het 1ste bord stond iets beter. Echter toen hij zag dat ik (Tjerk) net op voorsprong kwam maakte hij toch maar van zijn partij remise.

3½ – 3½

In een gesloten spel had ik (Tjerk, op bord 3) een goede loper tegen een slechte. We hadden ook nog 2 torens en een dame. Ik wist met mijn loper meer dreiging te creeëren met mijn loper en hiermee won ik ook twee pionnen en toen de 3de pion dreigde te vallen gaf mijn tegenstander op.

4½ – 3½

Een stevige schaakavond waar wij met een tevreden gevoel konden gaan slapen, want hiermee houden we de 3de plaats in de klasse 3A nog een ronde vast.