SVN gastheer voor Groene Hart jeugdcup

Vrijdag 20 maart stelde SVN haar speellocatie open voor 1  poule (van de 8) namelijk voor poule 2B.  Dit is 1 treetje onder het hoogste jeugdniveau in de RSB, dus dit werd een avondje serieus schaken. Meerdere partijen vonden hun ontknoping met minder dan 2 (van de aanvankelijke 15) minuten op de klok voor beide spelers.

Nieuwerkerk had een ongelukkige avond.  Lambert had in alle partijen problemen met de klok. Alleen in de laatste ronde wist hij nog net op tijd zijn tegenstander mat te zetten. De andere twee gingen verloren. Ook  Jurian en Simon scoorden 1 punt. Chris wist op bord 2  twee punten te halen, zodat de totaalscore van Nieuwerkerk op 5 uit 12 kwam. Dit leverde een laatste plaats op:

1  Ivoren Toren 1       met 7 uit 12
2  Klim Op 4                 met 6 uit 12
3 De Pionier 1             met 6 uit 12
4 Nieuwerkerk  1        met 5 uit 12

Niet getreurd.  24 april  is de slotavond van dit toernooi en gaat Nieuwerkerk er nog een keer vol voor.

P.S.  Bernard en Arjan: bedankt voor het meehelpen deze avond!