Dirk Hoogland wint rapidtoernooi SVN 2015

Dirk Hoogland heeft voor de tweede maal het rapidtoernooi van Nieuwerkerk op zijn naam weten te schrijven. In de laatste ronde leek hij op omvallen te staan maar wist een remise alsnog uit het vuur te slepen en won hierdoor met 6 uit 7 het toernooi van Nieuwerkerk. Tweede werd Jan Evengroen (5,5 uit 7) op de voet gevolgd door Lendert van den Ouden en David van de Mast die beide ook 5,5 punt wisten binnen te slepen maar minder weerstandspunten wisten te verzamelen.

De B-groep is gewonnen door Henk Greevenbosch die een mooie 4,5 uit 7 wist te scoren en meer weerstandspunten had dan de Nieuwerkerkers Leo van der Haven en Jasper Valstar. Niemand minder dan Ab Scheel wist de hand te leggen op de overwinning in de C-groep. 4 punten bezorgde Ab de overwinning die daarmee maar liefst een overscore van 2,2pt behaalde (verhoudingsgewijs de beste prestatie van het toernooi).

Zoals het al jaren traditie is bij het Nieuwerkerkse toernooi waren er weer prijzen voor alle deelnemers. Niemand ging dus met lege handen naar huis!

Op de site van Ab Scheel is ook al weer een verslag te vinden en een heleboel foto’s. Foto’s van onze eigen hofleverancier (Carel Heine) zullen zo snel mogelijk op deze site volgen.

Eindstand en uitslagen