Verslag 4e speelavond schaakvereniging Nieuwerkerk a/d IJssel.

Op dinsdag 29 september 2015 werd de 4e speelavond gespeeld van de schaakvereniging Nieuwerkerk a/d IJssel. Er stonden deze avond weer een paar heel mooie partijen op het programma. Kampioen Leon Willemen speelde met de witte stukken tegen de in vorm zijnde Jasper Valstar. Wat Leon ook probeerde Jasper speelde heel sterk en het werd hier uiteindelijk remise. Arjan Huijzer speelde tegen Edo Pouwelse. Het werd een gelijkopgaande partij waar Arjan het iets beter uitspeelde en Edo moest capituleren.

Richard Zijleman speelde tegen Bernard Evengroen. Mooie partij. Bij Nieuwerkerk is een groep van zeker 10 spelers van ongeveer gelijke sterkte die elkaar kunnen verslaan. Deze keer was het Richard die het heel goed deed en Bernard, vooraf getipt als de nieuwe kampioen, moet deze aspiraties voorlopig even in de kast zetten. Hans Ranft speelde tegen Jeroen Eijgelaar. Jeroen is dit jaar ook niet zichzelf. Hij maakte al vrij snel een blunder die hem een vol stuk kostte en hij gaf op. Carel Heine speelde tegen De jonge Lambert Wildemans en zoals zo vaak dit seizoen zegevierde de jeugd en kon Lambert weer een puntje bij zijn totaal bijschrijven. Wie dat ook kon doen was onze nestor Harry Laan. Harry lijkt dit jaar onverslaanbaar en won van Henk Nentjes. Harry hij gaat maar door. De laatste partij van de interne competitie deze avond ging tussen Rob Hoogland en de nog ongeslagen in topvorm verkerende Wim Mulder. Deze partij ging gelijk op maar Rob bleek de slimste van de avond en won. Wim weet ook weer eens wat verliezen is. Het wordt dit jaar een heel spannende competitie.

Verder werden er nog 2 partijen gespeeld voor de interne beker. Leen Klein moest het uiteindelijk afleggen tegen Jelle Versluis en Johan de Koning speelde tegen Cees Klein en heerlijke bekerpot. Johan toonde dat hij de laatste jaren niet voor niets de beker een paar maal had gewonnen en iedere keer heel ver komt en ook deze keer won hij knap van Cees Klein.