Bekerkraker in voordeel Rob Hoogland

Op deze 6e speelavond stonden er zowel bekerwedstrijden als wedstrijden voor de interne competitie op het programma. Hiernaast speelde het  8tal van  team 3 van Nieuwerkerk nog een thuiswedstrijd voor de Rotterdamse Schaakbond tegen Overschie 4.

De bekerkraker was deze avond de partij tussen 2 topspelers. Te weten Rob Hoogland en Tjerk Tinga. Nadat deze spannende partij in remise eindigde moest er 2 maal gesnelschaakt worden om uiteindelijk een winnaar te krijgen. Na deze 2 snelschaakpartijen stond het nog gelijk en werd er een 3e beslissende snelschaakpartij gespeeld en deze werd gewonnen door Rob Hoogland die zodoende verder gaat naar de volgende ronde. Andere bekerwedstrijden waren o.a van Edo Pouwelse die het lastig had tegen Harry Laan. Dit werd remise en Edo won uiteindelijk met snelschaken. Leon Willemen won netjes en vrij gemakkelijk tegen Wim Mulder die er eigenlijk niet aan te pas kwam. Richard Zijleman haalde een knappe overwinning uit het vuur tegen Bernard Evengroen. Arjan Huijzer behaalde een overwinning tegen Johan de Koning. Dit gebeurde eveneens met snelschaakpartijen nadat de reguliere partij ook in remise was geëindigd. In de laatste bekerwedstrijd  rekende Hans Dijkers  af met Ton van der Linden.

In de interne competitie waren de broers Klein in vorm deze speelavond. Cees Klein rekende met de zwarte stukken heel netjes af tegen de nummer 2 van vorig jaar Wilfried Graveland en broer Leen Klein won heel netjes tegen de altijd lastige Harry Strootsma. Hans Ranft heeft het weer een beetje op de rails na een zwak seizoen vorig jaar en hij won nu netjes met de zwarte stukken tegen  Jasper Valstar. Henk Nentjes won van jeugdlid Jurian Wildemans en Bas Koote won van broertje Lambert Wildemans.

Het 3e team van Nieuwerkerk behaalde deze avond nog een knappe 6.5-1.5 overwinning tegen Overschie 4.