13 ronde schaakvereniging Nieuwerkerk a/d IJssel

Op dinsdag 8 december 2015 werd de 13e ronde gespeeld in de interne competitie bij de schaakvereniging Nieuwerkerk a/d IJssel. Op deze dinsdag stonden maar 4 partijen ingepland. Dit omdat het 2e achttal van Nieuwerkerk thuis speelde en heel netjes won met 5-3 tegen Overschie 3 en het 3e achttal van Nieuwerkerk eveneens thuis speelde en ook keurig met 5-3 won van Capelle 4.

Van de overgebleven 4 partijen in de interne competitie was de 1e die tussen Leon Willemen en Richard Zijleman. Kampioen Leon zette zijn partij goed op. Richard kwam steeds meer onder druk te staan en Leon lijkt ook dit jaar de te kloppen man te zijn. Richard capituleerde uiteindelijk in het eindspel.

De 2e partij ging tussen Edo Pouwelse en Johan de Koning. In een spannende gelijkopgaande partij kreeg Edo iets de overhand en kwam uiteindelijk wat beter te staan. Edo die dit jaar al diverse partijen na gewonnen te hebben gestaan toch nog verloor hield het deze keer tot het einde vol en Johan moest Edo uiteindelijk feliciteren met de overwinning.

De 3e partij was die tussen Wim Mulder en Henk Nentjes. Wim had geen medelijden met Henk, startte sterk, zette Henk zwaar onder druk, kwam een stuk voor te staan en al snel moest Henk toen opgeven. Mooie vlotte overwinning van Wim.

De laatste partij van de avond ging tussen een van onze oudste leden(met alle respect) Carel Heine en een van onze jongste leden Jurian Wildemans. Zowel de oudere Carel als de jongere Jurian lukte het niet om de partij naar zijn hand te zetten en uiteindelijk werd tot remise besloten waar beide partijen vrede mee hadden.