Nieuwerkerks Schaakseizoen weer gestart.

Bij de schaakvereniging Nieuwerkerk a/d IJssel was dinsdag 6 september 2016 weer de eerste speelavond.

Allereerst wil ik zeggen dat de schaakvereniging Nieuwerkerk a/d IJssel beschikt over een heel mooie speelzaal en wij nog nieuwe spelers kunnen gebruiken op diverse niveaus ook voor jeugdleden.

Hierbij richt ik mij speciaal op alle schakers in de gehele Zuidplas. Met namen spelers in Nesselande en Zevenhuizen die nog geen eigen schaakvereniging bezitten. Kom gerust geheel vrijblijvend langs ieder dinsdagavond in de Hervormde Kerk aan de J.A.Beijerinckstraat te Nieuwerkerk a/d IJssel. Vanaf 19.00 uur voor de jeugd en vanaf 20.00 voor de senioren. U bent van harte welkom.

Op de eerste speelavond stonden er gelijk een paar prachtige partijen ingepland. Rob Hoogland speelde tegen Cees Klein. Rob die dit jaar echt een gooi gaat doen om kampioen te worden en daarbij leon Willemen van zijn troon te stoten speelde sterk tegen Cees Klein die wel gemakkelijk een stuk weggaf en er niet geheel bij bleek te zijn. Uiteindelijk een vrij gemakkelijke overwinning. Johan de Koning speelde een heel interessante partij tegen Edo Pouwelse. Hoewel wel alle geprobeerd werd kon geen van beide spelers de winst binnenhalen en werd uiteindelijk remise gemaakt.

Richard Zijeman en Jeroen Eijgelaar hadden een soortgelijke partij en ook hier werd remise overeengekomen. Jasper Valstar speelde tegen een nieuw lid Willem Klein. Beide spelers kennen elkaar goed omdat ze ook samen spelen bij Capelle a/d IJssel. Jasper trok hier aan het langste eind.

Bas Koote moest tegen Het jeugdlid Jurian Wildemans. De jeugd begingt steeds beter te worden en Bas ondervond dat aan den lijve en bas verloor. Verder Moest Karel Heine het hoofd buigen tegen Theo de Graaf.

Verder werden er al een paar bekerwedstrijden gespeeld, waarbij Leen Klein heel netjes won van Hans Dijkers. Han Everaars remise speelde tegen Henk Nentjes. Hier moesten vluggerpartijtjes van 5 minuten uitsluitsel geven wie door ging. Het werd Henk Nentjes die Han daarin met 2-0 versloeg.

De altijd taaie jarige Wim Mulder versloeg Joost Molenaar en Ban Balm was de baas over het andere jeugdlid Lambert Wildemans.