Bekerwedstrijd Krimpen a/d IJssel- Nieuwerkerk a/d IJssel

Op maandag 10 oktober 2016 speelde het Nieuwerkerkse beker viertal tegen Krimpen a/d IJssel. Op papier bezit Nieuwerkerk een sterk bekerteam met Leon Willemen, Rob Hoogland, Edo Pouwelse en Cees Klein. Vol goede moed ging dit viertal naar Krimpen a/d IJssel. Al snel bleek dat het geen gemakkelijke avond ging worden. Leon kwam al vrij snel in een moeilijke stelling terecht en hij moest uiteindelijk capituleren.

Edo Pouwelse speelde een gelijkopgaande partij maar deze keer viel het kwartje toch de kant van Krimpen op. Edo verloor eveneens. Rob deed het zeer goed aan bord 2. Hij bracht de spanning weer terug na een knappe overwinning. Bij een gelijke stand zouden snelschaakpartijtjes de doorslag moeten geven. Helaas zover kwam het niet. Cees aan bord 4 kwam slecht te staan in een wisselende partij en zijn tegenstander maakte het netjes af. Uiteindelijk een 3-1 nederlaag. Volgend seizoen beter.

Buiten de bekerwedstrijd stonden er dinsdag nog een paar wedstrijden gepland in de interne competitie.

Opvallende uitslag bij de onderstaande partijen was de overwinning van jeugdspeler Lambert Wildemans die won van Wim Mulder. Lambert wordt met de week sterker en kan nog ver komen. Nieuw lid bij Nieuwerkerk Willem Klein liet zien een versterking te zijn, hij won heel netjes van Han Everaars. Mooie overwinningen waren er ook voor Jasper Valstar tegen Joost Molenaar, Robert Valk tegen Ben Balm, Harry Stroosma met zwart toch verrassend tegen Wim van der Wel. Bas Koote won de laatste partij van Carel Heine.